トップ研究者を探すノンフォーマルな特別科学教育が育成する異才とその教育資本

ノンフォーマルな特別科学教育が育成する異才とその教育資本

KAKEN 科学研究費助成事業データベース で見る
研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-23K17620
研究種目 挑戦的研究(萌芽)
研究分野
研究機関 愛媛大学
代表研究者 隅田 学
研究分担者 大島 まり
研究分担者 河原 太郎
研究分担者 千葉 和義
研究分担者 林 敏浩
研究分担者 LASSILA ERKKI・TAPIO
研究分担者 福本 晃造
研究分担者 中山 迅
研究分担者 鈴木 誠
研究期間 開始年月日 2023/4/1
研究期間 終了年度 2025
研究ステータス 交付 (2023/4/1)
配分額(合計) 6,240,000 (直接経費 :4,800,000、間接経費 :1,440,000)
配分額(履歴) 2025年度:1,820,000 (直接経費 :1,400,000、間接経費 :420,000)
2024年度:1,430,000 (直接経費 :1,100,000、間接経費 :330,000)
2023年度:2,990,000 (直接経費 :2,300,000、間接経費 :690,000)
キーワード 異才
ノンフォーマルな科学教育
教育資本

研究成果

[学会発表] Results of science activities in childhood: focusing on ‘thinking’ and ‘hypothesis setting’ on the theme of ‘Genes’

Arai, S, Sumida, M 2023

[雑誌論文] The significance of assembling Gifted children in a non-formal context; a case study of APCG 2024 Pre-Youth Summit

Onwukeme, I. A., Segura, C. I. S., & Sumida, M. 2023

[学会発表] Metaphorical Perceptions of STEAM Education: Insights from Japanese Prospective Mathematics and Science Teachers

Sabong, V, Sumida, M 2023

[学会発表] Teacher Training and Professional Development for Education of Gifted learners and Guidelines for them in STEM fields

Sumida, M 2023

[雑誌論文] Metaphorical Perceptions of STEAM Education

Sabong, V., & Sumida, M. 2023

[学会発表] STE(A)M が切り拓く科学教育の可能性

隅田学 2023

[学会発表] Fostering creativity and innovation beyond perfectionism in gifted children: a "-1" science experiment designed to fail in the early years

Sumida, M 2023

[学会発表] The significance of assembling Gifted children in a non-formal context; a case study of APCG 2024 Pre-Youth Summit

Onwukeme, I. A, Sanchez, C. I, Sumida, M 2023

[雑誌論文] The Effect of Game-based Learning on Student’s Conceptual Change in Bioaccumulation and Biomagnification

Wichaidit, S, & Sumida, M 2023

[学会発表] Transformation of Young Children's Minds, Lives, and Society through Science, Technology, Engineering, Art, and Mathematics (STEAM): Playing with ‘Paper’

Sumida, M 2023

[学会発表] 化学実験教室を通じた幼児の意識・行動変容と教育環境

福本晃造、小林理気、宮国泰史、梅田雄飛、杉尾幸司 2023