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教員養成のための協同的パブリック・トークの力量形成

KAKEN 科学研究費助成事業データベース で見る
研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-24530826
研究種目 基盤研究(C)
研究分野 人文社会系
社会科学
心理学
教育心理学
研究機関 愛媛大学
代表研究者 富田 英司
研究期間 開始年月日 2012/4/1
研究期間 終了年度 2015
研究ステータス 完了 (2015/4/1)
配分額(合計) 5,070,000 (直接経費 :3,900,000、間接経費 :1,170,000)
配分額(履歴) 2015年度:1,300,000 (直接経費 :1,000,000、間接経費 :300,000)
2014年度:1,040,000 (直接経費 :800,000、間接経費 :240,000)
2013年度:1,040,000 (直接経費 :800,000、間接経費 :240,000)
2012年度:1,690,000 (直接経費 :1,300,000、間接経費 :390,000)
キーワード 国際交流
教師教育
コミュニケーション
評価
プレゼンテーション
協同的パブリック・トーク
留学
大学生
コミュニケーション能力
ルーブリック
協同的パブリックトーク
米国との国際情報交換

研究成果

[学会発表] How Japanese university students deal with cultural disequilibrium: a special focus on the process of constructing their beliefs about cross-cultural experience during their short-term study English-abroad program in the U.S.

Nakayama, A., Tomida, E., Chikamori, K., Ono, Y., Yamamoto, A., & Ohtani, C. 2015

[雑誌論文] 国際交流プログラムを評価するルーブリックの開発

富田英司・近森憲助・中山晃・大谷千恵・山本昭夫・小野由美子 2015

[学会発表] How undergraduates develop through helping international students

Eiji Tomida 2015

[雑誌論文] ルイジアナ大学モンロー校と愛媛大学の相互国際交流を通した教員養成の実践

富田英司・白松賢・池野修・隅田学・向平和・鴛原進 2014

[図書] 大学教育―越境の説明をはぐくむ心理学

富田英司・田島充士 2014

[学会発表] How teaching career intention develops through practice teaching?

Eiji Tomida, Naomichi Yoshimura, Masato Tanaka, and Hisao Yamamoto 2013

[雑誌論文] Knowledge Reconstruction Process through Conversation in Everyday Problem Solving

富田英司 2013

[学会発表] The daily survey for process-oriented evaluation of overseas student teaching

Tomida, E., Sumida, M., Ikeno, O., & Fukada, S. 2012

[学会発表] A case study of an in-service Japanese teacher who learns in an American university

IMAI Eri, TOMIDA Eiji, TAMAI Satomi, & KATSUMI Keiko 2012

[学会発表] What determines willingness to study abroad in teacher training program?

Eiji Tomida, Thilla Sivakumaran, & Manabu Sumida 2012