トップ研究者を探す開発途上国の教員養成大学大学院設置実現に向けての学術調査研究

開発途上国の教員養成大学大学院設置実現に向けての学術調査研究

KAKEN 科学研究費助成事業データベース で見る
研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-23252013
研究種目 基盤研究(A)
研究分野 人文社会系
社会科学
教育学
教科教育学
研究機関 立正大学
代表研究者 齋藤 昇
研究分担者 松嵜 昭雄
研究分担者 小原 豊
研究分担者 香西 武
研究分担者 秋田 美代
研究分担者 跡部 絋三
研究期間 開始年月日 2011/4/1
研究期間 終了年度 2014
研究ステータス 完了 (2014/4/1)
配分額(合計) 23,140,000 (直接経費 :17,800,000、間接経費 :5,340,000)
配分額(履歴) 2014年度:7,410,000 (直接経費 :5,700,000、間接経費 :1,710,000)
2013年度:7,930,000 (直接経費 :6,100,000、間接経費 :1,830,000)
2012年度:7,800,000 (直接経費 :6,000,000、間接経費 :1,800,000)
キーワード 国際教育協力
教員養成
大学院設置
理数科教育
ラオス
開発途上国
教員の質の向上
カリキュラム
国際教育教育
教育の質の向上

研究成果

[雑誌論文] A STUDY ON REPRESENTATION MODEL FOR ACTIVATION CREATIVE THINKING

Miyo Akita, Noboru Saito 2014

[学会発表] Teaching Element Structural-Analysis Power of Humanities University Students in Arithmetic

Noboru Saito, Miyo Akita 2014

[雑誌論文] Study on the Development of Representation Model for Cultivating Students' Creativity in Mathematics Learning

Miyo Akita,Noboru Saito 2014

[雑誌論文] 創造性の基礎を培う山登り式学習法の国際教育協力への展開

齋藤 昇、小原 豊、秋田 美代 2014

[雑誌論文] Teaching Materials for Developing Students' Mathematical Creativity

Noboru Saito, Miyo Akita 2014

[学会発表] Study on Cultivation of Creativity in Mathematics Learning: Deepening of the Understanding by the Representation of Relationship in Mathematical Context

Miyo Akita, Noboru Saito 2014

[雑誌論文] 開発途上国の自立的発展への教育協力方略-ラオスの理数科教育の質の向上-

齋藤 昇,秋田美代,香西 武,跡部紘三 2013

[雑誌論文] Mountain Climbing Learning Method to Develop Mathematical Creativity

Noboru Saito, Miyo Akita 2013

[雑誌論文] Study on the Tendency of Students' Understanding on the Learning Contents in Mathematics Class

Miyo Akita, Noboru Saito 2013

[雑誌論文] TEACHING FOR CREATIVE THINKING: TRY TO IMPROVE THE LEVEL OF UNDERSTANDING ABOUT

Miyo Akita 2013

[雑誌論文] National Education Reform in Lao PDR Improved Access-Equity, Quality-Relevance and Management-Efficiency in Teacher Education

Keth PHANHACH, Noboru SAITO, Miyo AKITA 2013

[学会発表] 開発途上国の数学科教員の資質能力の向上に関する研究-教材の背景にある数学を理解する力を題材として-

秋田美代

[学会発表] Teaching Materials for Developing Students' Mathematical Creativity

Noboru Saito, Miyo Akita

[学会発表] ラオス理数科教育の自立的発展を促す教育協力

齋藤 昇,秋田美代

[学会発表] Study on the Tendency of Students' Understanding on the Learning Contents in Mathematics Class

Miyo Akita

[学会発表] Study on Cultivation of Creativity with a Focus on Representation of Relationship in Mathematical Context

Miyo Akita, Noboru Saito