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英文読解に成功する学習者像を求めて:動機づけ,学習観,方略の統合的視座から

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研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-22520619
研究種目 基盤研究(C)
研究分野 人文社会系
人文学
言語学
外国語教育
研究機関 北海学園大学
愛媛大学
代表研究者 松本 広幸
研究分担者 中山 晃
研究分担者 廣森 友人
研究期間 開始年月日 2010/4/1
研究期間 終了年度 2012
研究ステータス 完了 (2012/4/1)
配分額(合計) 3,120,000 (直接経費 :2,400,000、間接経費 :720,000)
配分額(履歴) 2012年度:1,170,000 (直接経費 :900,000、間接経費 :270,000)
2011年度:1,040,000 (直接経費 :800,000、間接経費 :240,000)
2010年度:910,000 (直接経費 :700,000、間接経費 :210,000)
キーワード 方略的介入
読解方略
動機づけ
学習観
個人差要因
因果プロセス
方略変容
各要因の発達

研究成果

[雑誌論文] Toward a Tripartite Model of L2 Reading Strategy Use

Hiroyuki Matsumoto, Tomohito Hiromori, Akira Nakayama 2013

[雑誌論文] Profiling Individual Differences of Successful and Unsuccessful L2 Readers

廣森友人, 松本広幸, 中山晃 2012

[雑誌論文] The influence of goal orientation, past language studies, overseas experiences, and gender differences on Japanese EFL learners’ beliefs, anxiety, and behaviors

Akira Nakayama 2012

[雑誌論文] The Influence of Goal Orientation, Past Language studies

Akira Nakayama, Neil Heffernan, Hiroyuki Matsumoto, Tomohito Hiromori 2012

[学会発表] Investigating Strategy Use, Motivation, Beliefs,and Proficiency Together in L2 Reading

Hiroyuki Matsumoto, Akira Nakayama 2012

[雑誌論文] Profiling Individual Differences of Successful and Unsuccessful L2 Readers

Tomohito Hiromori, Hiroyuki Matsumoto, Akira Nakayama 2012

[学会発表] L2読解における読解方略と動機づけ,学習観の関係-共変動モデル構築へ向けて-

松本広幸, 中山晃, 廣森友人 2011

[学会発表] Can the Concurrent Use of Text Organization andMain Idea Strategies Facilitate EFL Reading Performance?

Hiroyuki Matsumoto, Akira Nakayama 2011

[学会発表] Can the Concurrent Use of Text Organization and Main Idea Strategies Facilitate EFL Reading Performance?

松本広幸, 中山晃 2011