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砕波帯・波打帯における準3次元土砂輸送モデルの開発と効率的土砂輸送制御の提案

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研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-22360193
研究種目 基盤研究(B)
研究分野 理工系
工学
土木工学
水工学
研究機関 東北大学
代表研究者 真野 明
研究分担者 田中 仁
研究分担者 有働 恵子
研究期間 開始年月日 2010/4/1
研究期間 終了年度 2012
研究ステータス 完了 (2012/4/1)
配分額(合計) 14,040,000 (直接経費 :10,800,000、間接経費 :3,240,000)
配分額(履歴) 2012年度:2,600,000 (直接経費 :2,000,000、間接経費 :600,000)
2011年度:2,730,000 (直接経費 :2,100,000、間接経費 :630,000)
2010年度:8,710,000 (直接経費 :6,700,000、間接経費 :2,010,000)
キーワード 準 3 次元モデル土砂輸送モデル
渦動粘性係数
底面せん断力
浮遊砂 砕波帯
飛砂
準3次元土砂輸送モデル」
浮遊砂
砕波帯
準3次元土砂輸送モデル

研究成果

[学会発表]

A. Mano 2013

[学会発表]

真野明 2013

[雑誌論文] Destruction Mechanism of Coastal Levees on the Sendai Bay Coast by 3.11 Tsunamis

A. Mano 2013

[雑誌論文] Breaking process and mechanism of coastal leaves on Sendai Bay Coast hit by the 2011 mega tsunami

A. Mano 2013

[雑誌論文] Destruction Mechanism of Coastal Levees on the Sendai Bay Coast by 3.11 Tsunamis Journal of Coastal Research

A. Mano 2013

[図書] 季刊行河川レビュー 41

真野 明 2012

[学会発表]

A. Mano 2012

[図書] 季刊河川レビュー

真野明 2012

[学会発表] Application of Rouse's Sediment Concentration Profile to Aeolian Transport : Is the suspension system for sand transport in air the same as that in water?

真野明 2011

[学会発表]

真野 明 2011

[図書] 日本の河口

真野明 2010

[学会発表] Breaking process and mechanism of coastal leaves on Sendai Bay Coast hit by the 2011 mega tsunami

A. Mano

[学会発表] Destruction Mechanism of Coastal Levees on the Sendai Bay Coast by 3.11 Tsunamis

A. Mano

[学会発表] 2011年大津波による仙台湾沿岸海岸堤防の破壊過程とメカニズム

真野 明