トップ研究者を探すThe difference between foreign language classes conducted by homeroom teachers and senka English teachers at the elementary school level, focusing on language activities and specific training needs.

The difference between foreign language classes conducted by homeroom teachers and senka English teachers at the elementary school level, focusing on language activities and specific training needs.

KAKEN 科学研究費助成事業データベース で見る
研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-21K00750
研究種目 基盤研究(C)
研究分野
研究機関 四国大学
代表研究者 フェネリー マーク
研究分担者 福田 スティーブ利久
研究分担者 カイザー メイガン・レネー
研究期間 開始年月日 2021/4/1
研究期間 終了年度 2023
研究ステータス 完了 (2023/4/1)
配分額(合計) 1,820,000 (直接経費 :1,400,000、間接経費 :420,000)
配分額(履歴) 2023年度:520,000 (直接経費 :400,000、間接経費 :120,000)
2022年度:390,000 (直接経費 :300,000、間接経費 :90,000)
2021年度:910,000 (直接経費 :700,000、間接経費 :210,000)
キーワード Elementary School
Foreign Language
Homeroom Teacher
Senka Teacher
Teacher Interviews
Classroom Observation
Teacher Training
Language Activities
Senka Teachers
Survey

研究成果

[雑誌論文] The Current State and Challenges of the Teaching Systems for Elementary School Foreign Language Education : A Prefectural Case Study of Teacher Needs

FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee 2023

[学会発表] Elementary School English in Japan: Past, Present, and Future; Implications for Future Training from Teacher Needs Analysis

FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee 2023

[雑誌論文] Elementary School English in Japan: Past, Present, and Future; Implications for Future Training from Teacher Needs Analysis

FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee 2023

[学会発表] 学級担任と専科教員の比較調査(インタビュー及び授業観察から得た研修ニーズ)

FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee 2023

[学会発表] 小学校外国語教育における指導体制の現状と課題-徳島県内の調査 から見られる指導者ニーズ-

フェネリー マーク・福田 スティーブ利久・カイザーメイガンレネー 2022