研究者を探す
カイザー メイガン レネー
徳島大学
2024年12月20日更新
- 職名
- 准教授
- 電話
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 電子メール
- kaisermeaganrenee@tokushima-u.ac.jp
- 学歴
- 2001/9: 愛知教育大学国費交換留学プログラム
2003/0: ボール・ステイト大学教育学部外国語学科卒業
2007/7: ボール・ステイト大学大学院 TESOL 学科修了 - 学位
- 修士(TESOL) (ボール州立大学) (2007年7月)
- 職歴・経歴
- 2005/8: ボール・ステイト大学教 ESL学科 講師
2008/7: 国際大学 夏季集中プログラム 講師
2009/4: 名城大学 非常勤講師
2009/9: 名古屋文理大学 非常勤講師
2009/9: 瀬戸・尾張旭看護専門学校 非常勤講師
2010/4: 南山大学 語学専任講師
2016/4: 徳島大学 非常勤講師
2017/4: 徳島大学 教養教育院 講師
2022/10: 准教授
- 専門分野・研究分野
- (TESOL)
2024年12月20日更新
- 専門分野・研究分野
- (TESOL)
- 担当経験のある授業科目
- Academic Communications Ⅰ(英語文章表現) (学部)
Academic Communications Ⅱ(英語スピーチ&ネゴシエーション) (学部)
Academic CommunicationsⅠ (学部)
Academic CommunicationsⅡ (学部)
Advanced Academic Communications Ⅱ(論文作成&ディベート) (学部)
グローバルコミュニケーションA (大学院)
コース入門講座 (学部)
コース配属ガイダンス (学部)
主題別英語 (共通教育)
卒業研究 (学部)
国際教養コース入門講座 (学部)
国際教養コース卒業研究提出 (学部)
国際教養コース連絡 (学部)
国際語としての英語(English as an International Language) (学部)
地域創成特別演習 (大学院)
発信型英語 (共通教育)
社会言語学演習Ⅰ(英語) (学部)
社会言語学演習Ⅱ(英語) (学部)
英語科教育法Ⅳ (学部)
言語コミュニケーション演習Ⅰ(Seminar in Language and Communication Ⅰ) (学部)
言語コミュニケーション演習Ⅱ (学部)
言語コミュニケーション特論 (大学院) - 指導経験
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
2024年12月20日更新
- 専門分野・研究分野
- (TESOL)
- 研究テーマ
- 英語学習とグローバルコミュニケーション (アイデンティティ, グローバルな英語, グローバルコミュニケーション, コミュニティ (community), 国際音声記号)
- 著書
- Barker David and Meagan Renee Kaiser :
The Sound of English: A course in listening & pronunciation,
BTB Press, JAPAN, May 2021.- (キーワード)
- English language learning / 語彙 (vocabulary)
Providing an oral summary of a written text as a mid-semester and final test,
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle-upon-Tyne, UK, Nov. 2019.- (キーワード)
- English language testing / collocations / 語彙 (vocabulary) / speaking proficiency / extended discourse
- 論文
- Mark Graham Fennelly, Steve Toshihisa Fukuda and Meagan Renee Kaiser :
The Current State and Challenges of the Teaching Systems of Elementary School Foreign Language Education: A Prefectural Case Study of Teacher Needs,
JASTEC Journal, 177-192, 2023.- (キーワード)
- 小学校 / 外国語教育 / 英語教育 (English language teaching)
- (文献検索サイトへのリンク)
- ● CiNii @ 国立情報学研究所 (CRID): 1520017586047196416
(CiNii: 1520017586047196416) Mark Graham Fennelly, Steve Toshihisa Fukuda and Meagan Renee Kaiser :
Elementary School English in Japan: Past, Present, and Future - Implications for future training from teacher needs analysis,
AsiaTEFL Proceedings 2023: Papers from the 21st AsiaTEFL Conference, 2023.- (キーワード)
- teacher training / elementary school English in Japan / teacher needs analysis / Course of Study / EFL
ClassDojo as a Neurodiversity Friendly, Adaptable Learning Management System,
Korea TESOL (KOTESOL) Proceedings, 2022.- (キーワード)
- 教育工学 (educational technology) / English as a second language / inclusive education
A comparison of visual and audio scaffolds in L2 English reading,
Indonesian Journal of Applied Linguistics, Vol.8, No.2, 380-387, 2018.- (キーワード)
- assisted repeated reading / extensive reading / bimodal input / multimodal input
- (徳島大学機関リポジトリ)
- ● Metadata: 112442
- (出版サイトへのリンク)
- ● Publication site (DOI): 10.17509/ijal.v8i2.13303
- (文献検索サイトへのリンク)
- ● Summary page in Scopus @ Elsevier: 2-s2.0-85063998209
(徳島大学機関リポジトリ: 112442, DOI: 10.17509/ijal.v8i2.13303, Elsevier: Scopus) Meagan Renee Kaiser :
All Storybooks Are Not the Same: Exploring Vocabulary and Sound Features in Stories for Young Children,
Hyperion, Vol.64, 2018. Meagan Renee Kaiser :
Communication Requires Clarity and Comprehension: An Exploration of the IPA as a Tool for Developing English Pronunciation and Listening Skills in Japan,
Hyperion, Vol.63, 33-49, 2017. Meagan Renee Kaiser :
Empowering New YouTube Content Creators,
The Language Teacher, Vol.40, No.1, 2016. Croker Robert, Meagan Renee Kaiser and Kato Naoko :
Using Individual and Interactive Activities to Initially Scaffold Extensive Reading at Japanese University,
Quaderno n.3 di <<AGON>> Supplemento al n.7, 128-159, 2015. - MISC
- Meagan Renee Kaiser and Osamu Sahara :
Educational Goals for 21st Century Japan: Current Use of TED in the Language and Design Classroom as it Relates to 21st Century Goals for Education,
Journal of Nagoya Bunri University, Vol.15, 41-43, 2015.- (要約)
- This paper continues a discussion of 21st century goals in education as they relate to the Japanese Ministry of Education guidelines, PISA outcomes and recommendations, and for broader contextualization, American approaches to 21st century education. With interest in meeting these goals at the university level, the authors are exploring the possibility of an experiment in melding of design and Media English into an interdisciplinary curriculum. This paper in particular looks at current practice regarding the use of TED talks in the English literacy classroom and in a basic design course. It also identifies ways that current practice is connecting to the 21st century goals at this juncture in time.
- (キーワード)
- media / English / design / communication / ICT / PISA / MEXT / Project Based Learning
- (文献検索サイトへのリンク)
- ● CiNii @ 国立情報学研究所 (CRID): 1390001288149674752
(CiNii: 1390001288149674752) 佐原 理, 大橋 平和, 長谷川 旭, 長谷川 聡, カイザー レネー メイガン :
タブレット端末による学校教育現場向け 多言語情報配信システム,
名古屋文理大学紀要, No.12, 105-112, 2012年.- (要約)
- 学校教育現場における外国人児童生徒の保護者と教員との間のコミュニケーションの問題は言語の違いに起因している.本研究では,こうした学校現場における言語的なバリアの問題解決の手法として iPad アプリケーション TALK(Teaching environment Assistance with multi-Languagetranslation system for Kids and parents)を開発した.TALK の役割は,学校での行事予定などをE-mailを通して送信する事である.そして,行事予定はすべて自動的に彼等の母国語に翻訳されて送信される.さらには,避難場所の地図やメッセージを含む災害時の情報を送付する事もできるようにした.この開発によって一般的な学校教育現場における,外国人児童の保護者と教師とのコミュニケーション問題を解決する手法を提供する事が可能となった.現在は AppStore でダウンロード可能であり,今後,実際の教育現場で実証実験を基に改善を行なう予定である.
- (キーワード)
- 多言語情報 / 外国人児童 / アイパッド / 学校・保護者間コミュニケーション / Home-School Communication
- (文献検索サイトへのリンク)
- ● CiNii @ 国立情報学研究所 (CRID): 1390001288151191808
(CiNii: 1390001288151191808) Kawasaki Tomoko and Meagan Renee Kaiser :
EFLにおけるコミュニケーティブな教育アプローチ:教員による今日的立場の議論,
名城大学教育年報, No.4, 53-59, 2010. Meagan Renee Kaiser :
Teaching Listening in the Advanced ESL Classroom,
インディアナ州立ボール州立大学英語科修了論文, 2007. Meagan Renee Kaiser and Osamu Sahara :
Overview of PISA 2012 Results and Japanese Educational Goals: Foundation for the Development of Curriculum Connecting Design Education and English Communication (Speaking, Listening, and Writing),
名古屋大学大学院国際言語文化研究科研究年報Bulletin L&C, Vol.6, 8, 2014.
- 総説・解説
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 講演・発表
- Meagan Renee Kaiser :
Syllable Play and Image Scaffolded Conversations With Young Learners,
CamTESOL Conference, Feb. 2023.- (キーワード)
- syllables / images / TESOL (TESOL) / elementary school / curriculum
Re-Imagining ClassDojo as a Learner Friendly, Adaptable Learning Management System,
Korea Tesol (KOTESOL), Apr. 2022.- (キーワード)
- English as a second language / 教育工学 (educational technology)
Trust, respect, and the power of peer-guided learning in a global pandemic,
18th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching, Feb. 2022.- (キーワード)
- peer-guided learning / flipped classroom / hybrid classroom
Using the Sustainable Development Goals as a Framework for EAP Skill Development,
17th Annual CamTESOL Conference Actions and Innovations in Teaching and Learning, Feb. 2021.- (キーワード)
- English for Academic Purposes / Sustainable Development Goals / English as a Lingua Franca / Information Design / Global Studies
A Lesson from the World of Filmmaking: Using Storyboarding to Deepen Understanding and Help Students to Grow in Their Ability to Summarize a Story Well,
16th Annual CamTESOL Conference, Phnom Penh, Cambodia, Feb. 2020. Meagan Renee Kaiser :
Rhythm, Notation, and Melody - Music is Fundamental to Language Education for Young Learners,
40th Thailand TESOL & PAC International Conference 2020, Thailand, Thailand, Feb. 2020. Meagan Renee Kaiser :
Phonemic Script Importance to Vocabulary Learning,
JALT2019 International Conference NAGOYA, JAPAN, Nagoya, Nov. 2019. Meagan Renee Kaiser :
Syllable Understanding and Young Learner Fluency,
JALT PanSIG 2019 Conference, HYOGO, Hyogo Prefecture, May 2019. Meagan Renee Kaiser :
Flipped Classroom Scaffolding for EFL,
44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition, Hamamatsu, Nov. 2018. Meagan Renee Kaiser :
Classroom Learning Centers in EFL,
JALT PanSIG Conference Tokyo, 60, Tokyo, May 2018. Meagan Renee Kaiser :
Transforming Listening Education With the IPA,
JALT International Conference Nagoya, Nagoya, Dec. 2016. Osamu Sahara and Meagan Renee Kaiser :
Learning About the World Through Colorizing Photos,
JALT International Conference Nagoya, Dec. 2016. Meagan Renee Kaiser :
Literacy Development Using TED Talks and Quizlet,
JALT International Conference Shizuoka, Dec. 2015. Meagan Renee Kaiser :
Using the four resources model and student created visual scaffolds to support EFL literacy development,
日本英文学会 中国四国支部 第 73 回大会, Oct. 2021.- (キーワード)
- EFL literacy / visual scaffolding / four resources model
Homework Management Revisited,
Online Teaching Japan (OTJ) Summer Sessions 2021, Aug. 2021.- (キーワード)
- online learning / remote learning / classroom management / educational technology / student centered learning
Homework Management,
Online Teaching Japan (OTJ) Summer Sessions 2020, Aug. 2020.- (キーワード)
- online learning / remote learning / classroom management / educational technology / student centered learning
Improving Group Discussion Interaction Scaffolding Communication Strategies in Small Group Discussion,
大学教育 カンファレンス in 徳島, Jan. 2018. Dowling Karen and Meagan Renee Kaiser :
Hands On Japanese Language,
Indiana Foreign Language Teachers' Association (IFLTA) Conference, Feb. 2007. Meagan Renee Kaiser :
Language Revitalization in the Ryukyu Islands,
Practical Criticism Midwest Conference Ball State University, Nov. 2003.
- 研究会・報告書
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 特許
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 作品
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 補助金・競争的資金
- A study of in-school in-service training for HRTs and senka teachers, addressing teacher training needs. (研究課題/領域番号: 24K04150 )
The difference between foreign language classes conducted by homeroom teachers and senka English teachers at the elementary school level, focusing on language activities and specific training needs. (研究課題/領域番号: 21K00750 )
Using Rhythm and Rhyme in Elementary School English for Developing a Sense of How Languages Work (研究課題/領域番号: 19K13263 )
研究者番号(10808950)による検索
- その他
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
2024年12月20日更新
- 専門分野・研究分野
- (TESOL)
- 所属学会・所属協会
- 全国語学教育学会
JALT East Shikoku - 委員歴・役員歴
- JALT East Shikoku (Tokushima Prefectural Representative [2017年4月〜12月])
- 受賞
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 活動
- 徳島県高等学校教育研究会外国語学会 (ALT 講義・ワークショップ ゲストスピーカー [2023年8月])
四国大学 (Shikoku University Speech and Recitation Contest Judge [2023年12月])
The 77th Tokushima-ken Lower Secondary School English Oratorical Contest (Tokushima-ken Lower Secondary School EnglishTeachers' Association & Yomiuri Shinbun (Speech Contest Judge [2024年10月])
2024年12月22日更新
2024年12月21日更新
Jグローバル
- Jグローバル最終確認日
- 2024/12/21 01:19
- 氏名(漢字)
- カイザー メイガン レネー
- 氏名(フリガナ)
- かいざー めいがん れねー
- 氏名(英字)
- Kaiser Meagan Renee
- 所属機関
- 徳島大学 准教授
リサーチマップ
- researchmap最終確認日
- 2024/12/22 01:27
- 氏名(漢字)
- カイザー メイガン レネー
- 氏名(フリガナ)
- かいざー めいがん れねー
- 氏名(英字)
- Kaiser Meagan Renee
- プロフィール
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 登録日時
- 2017/6/29 10:37
- 更新日時
- 2024/7/19 23:42
- アバター画像URI
- https://researchmap.jp/meagankaiser/avatar.jpg
- ハンドル
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- eメール
- kaisermeaganrenee@tokushima-u.ac.jp
- eメール(その他)
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 携帯メール
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 性別
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 没年月日
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 所属ID
- 0344009000
- 所属
- 徳島大学
- 部署
- Graduate School of Technology, Industrial and Social Sciences, 総合科学部, 国際教養コース
- 職名
- 准教授
- 学位
- M.A. TESOL / Linguistics
- 学位授与機関
- Ball State University
- URL
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 科研費研究者番号
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Google Analytics ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- ORCID ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属名
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属 部署
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属 職名
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 最近のエントリー
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Read会員ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 経歴
- 受賞
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Misc
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 論文
- 講演・口頭発表等
- 書籍等出版物
- 研究キーワード
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 研究分野
- 所属学協会
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 担当経験のある科目
- その他
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Works
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 特許
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 学歴
- 委員歴
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 社会貢献活動
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
2024年12月21日更新
- 研究者番号
- 10808950
- 所属(現在)
- 2024/4/1 : 徳島大学, 大学院社会産業理工学研究部(社会総合科学域), 准教授
- 所属(過去の研究課題
情報に基づく)*注記 - 2024/4/1 : 徳島大学, 大学院社会産業理工学研究部(社会総合科学域), 准教授
2022/4/1 : 徳島大学, 大学院社会産業理工学研究部(社会総合科学域), 准教授
2019/4/1 – 2022/4/1 : 徳島大学, 教養教育院, 講師
- 審査区分/研究分野
-
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
- キーワード
-
研究代表者
syllables / visual scaffolding / young learners / English / scaffolded conversation / self-expression / fluency / peer-guided learning / flipped classroom / hybrid classroom / EFL literacy / four resources model / rhythm / English education / pattern recognition / emerging readers / language chunking / 外国語活動 / Database / Picture book / 絵本 / データベース / Phonics / フォニックス / English Sound System / Storybooks / Teaching methodology / Elementary education
研究代表者以外
Elementary School / Foreign Language / Homeroom Teacher / Senka Teacher / Teacher Interviews / Classroom Observation / Senka Teachers / Survey / Teacher Training
研究課題
研究成果
共同研究者