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授業研究の国際比較を可能にする方法論に関する国際協働研究

KAKEN 科学研究費助成事業データベース で見る
研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-20K02859
研究種目 基盤研究(C)
研究分野
研究機関 鳴門教育大学
代表研究者 早田 透
研究分担者 溝口 達也
研究分担者 松嵜 昭雄
研究分担者 真野 祐輔
研究期間 開始年月日 2020/4/1
研究期間 終了年度 2023
研究ステータス 交付 (2022/4/1)
配分額(合計) 4,290,000 (直接経費 :3,300,000、間接経費 :990,000)
配分額(履歴) 2023年度:520,000 (直接経費 :400,000、間接経費 :120,000)
2022年度:650,000 (直接経費 :500,000、間接経費 :150,000)
2021年度:1,040,000 (直接経費 :800,000、間接経費 :240,000)
2020年度:2,080,000 (直接経費 :1,600,000、間接経費 :480,000)
キーワード 教授の人間学理論
構造化された問題解決学習
教授インフラ
パラ教授インフラ
授業研究
国際比較
数学教育
Lesson Study

研究成果

[雑誌論文] Identifying the logosblock that composes para-didactic praxeology in mathematics lesson design: Case studies from pre-service teachers in Japan

Toru Hayata, Yusuke Shinno, Akio Matsuzaki, Tatsuyta Mizoguchi 2022

[学会発表] Identifying the logos block that composes para-didactic praxeology in mathematics lesson design: Case studies from pre-service teachers in Japan

Toru Hayata, Yusuke Shinno, Akio Matsuzaki, Tatsuyta Mizoguchi 2022

[学会発表] Cross-cultural study on the lesson study: Case studies from pre-service teachers in Japan and Thailand

Toru Hayata, Yusuke Shinno, Akio Matsuzaki, Tatsuyta Mizoguchi 2022

[雑誌論文] Historical overview of studies on generalisation in mathematics education

Toru Hayata 2021

[学会発表] Toward an Understanding of the Conditions and Constraints on Groups of Lesson Designers: A Comparative study

Hayata, T. Mizoguchi, T. Matsuzaki, A. & Shinno, Y 2020