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問題変形作問における思考プロセスの解明と問題変形作問学習支援システムの開発

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研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-21K13644
研究種目 若手研究
研究分野
研究機関 徳島大学
代表研究者 福井 昌則
研究期間 開始年月日 2021/4/1
研究期間 終了年度 2023
研究ステータス 交付 (2022/4/1)
配分額(合計) 4,550,000 (直接経費 :3,500,000、間接経費 :1,050,000)
配分額(履歴) 2023年度:1,430,000 (直接経費 :1,100,000、間接経費 :330,000)
2022年度:1,560,000 (直接経費 :1,200,000、間接経費 :360,000)
2021年度:1,560,000 (直接経費 :1,200,000、間接経費 :360,000)
キーワード 学習工学
教育工学
創造性教育
Computational Thinking
学習支援システム
創造性
問題変形作問
コンピュータショナルシンキング
探究学習
自己効力感
コンピュテーショナルシンキング
作問

研究成果

[学会発表] Understanding the Problem Structure Using Modified Problem-Posing in Mathematics Classrooms

Masanori Fukui, Yuji Sasaki 2022

[学会発表] An Exploratory Study of the Relationship between Computational Thinking and Creative Attitudes among University Students

Masanori Fukui, Yuji Sasaki, Tsukasa Hirashima 2022

[学会発表] Developing Programming Education Using Mathematical Puzzles and Games to Enhance Students’ Creative Attitudes

Masanori Fukui, Yuji Sasaki, Masakatsu Kuroda, Jun Moriyama 2022

[学会発表] Proposal of a Small-c Creativity Cultivation Method with Modified Problem-Posing for Use in Computer Studies Education

Masanori Fukui, Yuji Sasaki 2022

[学会発表] 学校教育で創造性を育成するには? -問題変形作問を用いた方法の提案とその事例-

福井 昌則 2021

[学会発表] Understanding the Differences among Oneself and Others as Important Basic Skills in Global Citizenship Education through Development of Ability to Grasp Problems in Mathematics Education

Masanori Fukui 2021

[学会発表] A Proposal of a Method to Promote Creativity Based on Computational Thinking in a Classroom

Masanori Fukui 2021