トップ研究者を探す小学校における英語コミュニケーション能力の評価方法のデザイン

小学校における英語コミュニケーション能力の評価方法のデザイン

KAKEN 科学研究費助成事業データベース で見る
研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-20720146
研究種目 若手研究(B)
研究分野 人文社会系
人文学
言語学
外国語教育
研究機関 鳴門教育大学
代表研究者 ジェラード マーシェソ
研究期間 開始年月日 2008/4/1
研究期間 終了年度 2009
研究ステータス 完了 (2009/4/1)
配分額(合計) 1,430,000 (直接経費 :1,100,000、間接経費 :330,000)
配分額(履歴) 2009年度:650,000 (直接経費 :500,000、間接経費 :150,000)
2008年度:780,000 (直接経費 :600,000、間接経費 :180,000)
キーワード young learners
communicative testing
Communicative testing

研究成果

[雑誌論文] Relationships among EFL Learners' Knowledge of Pronunication, Oral Performance, and Intelligibility, 「ARELE」

Moedjito, Harumi Ito, Gerard Marchesseau 2009

[学会発表] The theoretical justification and practical challenges for communicative language testing of young learners.

Gerard Marchesseau 2009

[雑誌論文] Relationships among EFL Learners' Knowledge of Pronunication, Oral Performance, and Intelligibility.

Moedjito, Harumi Ito, Gerard Marchesseau. 2009

[学会発表] Striving for Positive Washback in Assessment: A Preliminary Study

Gerard Marchesseau 2009

[学会発表] The theoretical justification and practical challenges for communicative language testing of young learners

Gerard Marchesseau 2008

[学会発表] Striving for positive washback in assessment : A preliminary study

Gerard Marchesseau 2008