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重度発達障害児者の地域生活への移行をはかる支援ツール・システムの開発

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研究課題番号 KAKENHI-PROJECT-15530620
研究種目 基盤研究(C)
研究分野 人文社会系
社会科学
教育学
特別支援教育
研究機関 富山大学
代表研究者 武藏 博文
研究分担者 古川 政明
研究分担者 小林 真
研究分担者 高畑 庄蔵
研究分担者 小塩 允護
研究分担者 井澤 信三
研究分担者 平川 毅彦
研究期間 開始年月日 2003/4/1
研究期間 終了年度 2004
研究ステータス 完了 (2004/4/1)
配分額(合計) 3,600,000 (直接経費 :3,600,000)
配分額(履歴) 2004年度:1,300,000 (直接経費 :1,300,000)
2003年度:2,300,000 (直接経費 :2,300,000)
キーワード 支援ツール
行動分析
積極的行動支援
バリアフリー
視覚支援
発達障害
知的障害
連携・移行
support tools
behavior analysis
positive behavioral support
barrier free
visual support
developmental handicap
mental retardation
cooperation
transition

研究成果

[雑誌論文] A Support Classroom to Make and Use a Support Book for Handicapped Children.

Hirofumi Musashi, Kyoko Takebe 2005

[雑誌論文] 障害児のためのサポートブック支援教室の試み

武蔵博文, 武部恭子 2005

[雑誌論文] 障害児のためのサポートブックの支援教室の試み

武蔵博文, 武部恭子 2005

[雑誌論文] A Study on the Support System Aiming at the Independent Living of the Children with Mental Retardation.

Chisako Ohmura, Hirofumi Musashi 2004

[図書] 子ども生き活き支援ツール〜きっとうまくいくよ、移行・連携〜

富山大学教育学部附属養護学校(著), 武蔵博文, 小林真(編) 2004

[雑誌論文] Environmental Condition on Transition Support for Social Independence of a Student with Severe Disabilities.

Keiko Tawara, Hirofumi Musashi 2004

[雑誌論文] 知的障害児の自立的な生活を日指した支援システムに関する一考察

大村知佐子, 武蔵博文 2004

[図書] The Support Tools that Handicapped Children Get Well ; Successful Transition and Cooperation.

Hirofumi Musashi, Makoto Kobayashi, the Special School Attached to the Toyama University, Faculty of Education 2004

[雑誌論文] 重度知的障害のある生徒の社会自立に向けた移行支援のための環境条件に関する研究

俵圭子, 武蔵博文 2004

[雑誌論文] 知的障害児の自立的な生活を目指した支援システムに関する一考察

木村知佐子, 武蔵博文 2004

[雑誌論文] A Support Classroom for Parents of a handicapped Child by the Positive Behavioral Support Model.

Hirofumi Musashi 2004