研究者を探す
マッケンディ タニャ
徳島大学
2025年5月2日更新

- 職名
- 准教授
- 電話
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 電子メール
- Mccandie@toukushima-u.ac.jp
- 学歴
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 学位
- 博士:教育学 (Educational Leadership) (ウェスタン大学) (2023年)
修士:Applied Linguistics (オーストラリア南クィーンズランド大学) (2008年)
教育学学士 (Secondary) (アケーディア大学) (2001年)
社会学学士 (Sociology) (セントメアリーズ大学) (1998年) - 職歴・経歴
- 2024/4: 徳島大学 准教授, 大学院社会産業理工学研究部
- 専門分野・研究分野
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
2025年5月2日更新
- 専門分野・研究分野
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 担当経験のある授業科目
- Academic Communications Ⅰ(英語文章表現) (学部)
Academic Communications Ⅱ(英語スピーチ&ネゴシエーション) (学部)
Academic CommunicationsⅠ (学部)
Academic CommunicationsⅡ (学部)
グローバル・コミュニケーション演習Ⅰ (学部)
グローバル・コミュニケーション演習Ⅱ (学部)
コース入門講座 (学部)
主題別英語 (共通教育)
卒業研究 (学部)
国際教養コース入門講座 (学部)
国際教養コース連絡 (学部)
国際教養演習Ⅰ (学部)
国際教養演習Ⅱ (学部)
地域創成特別演習 (大学院)
基盤英語 (共通教育)
現代日本社会論(Contemporary Japanese Society) (学部)
発信型英語 (共通教育)
英語科教育法Ⅲ (学部) - 指導経験
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
2025年5月2日更新
- 専門分野・研究分野
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 研究テーマ
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 著書
- Tanja McCandie and Jamie Taylor :
Higher Education in Japan: Leadership Response to the COVID-19 Crisis,
Bloomsbury, Toronto, Oct. 2024.- (文献検索サイトへのリンク)
- ● Summary page in Scopus @ Elsevier: 2-s2.0-85208345400
(Elsevier: Scopus) Tanja McCandie :
Mentoring Matters: Addressing gender inequity in Japanese higher education through an online mentorship program,
University of Western Ontario, Apr. 2023.- (キーワード)
- リーダーシップ
Equity in ELT Japan: A call for transparency,
Candlin & Mynard, Tokyo, Mar. 2023. Tanja McCandie :
Japanese universities: Gendered conflict and resolution,
Springer, London, Jul. 2021. Tanja McCandie :
Policy and gender inequity in Japanese higher education,
Kobe City University of Foreign Studies, Kobe, 2021. - 論文
- Tanja McCandie, E. Smith and B. Simmonds :
An introduction to the Japan Association for Language Teachings code of conduct,
Journal and Proceedings the Gender and Language Education SIG, Vol.14, 135-142, 2022. Cecilia Smith and Tanja McCandie :
Attendance at JALT conferences: An exploratory survey,
Explorations in Teacher Development, Vol.28, No.1, 16-28, 2022. Tanja McCandie :
A brief introduction to international education and social equity,
Meijo University Journal of the Faculty of Foreign Studies, Vol.3, 153-158, 2020. S. Healy, G. Helverson, Tanja McCandie, K. Cahill and G. Yokota :
Addressing gender equality,
PanSIG Journal 2019, 135-142, 2020. Tanja McCandie and Mulvey S. :
ELT and #metoo in Japan,
Journal and Proceedings the Gender and Language Education SIG, Vol.10, 34-49, 2018. Tanja McCandie :
Creating a self-access classroom for first-year non-English majors,
2013 PanSIG Conference Proceedings, 73-83, 2014. - MISC
- Tanja McCandie :
Utilizing the Fifth Element Framework to Diversify Leadership and Address Critical Issues in Japanese Higher Education,
Chukyo University Journal of International Studies, Vol.7, 119-133, 2023. M. Redfield, Y. Fukatsu and Tanja McCandie :
Mandatory online EFL instruction in Japanese universities: Comparing freshmen opinions from major private universities,
Osaka Keidai Ronsyu, Vol.72, No.3, 1-16, 2021. M. Redfield and Tanja McCandie :
Mandatory online EFL Instruction in Japanese universities: What do students think? A replica,
Osaka Keidai Ronsyu, Vol.72, No.2, 234-250, 2021. Y. Murata, G. Minehane, P. Wicking, M. Praver and Tanja McCandie :
The English program of the faculty of foreign studies: Commitment to results,
名城大学教育年報, Vol.13, 15-26, 2019. Tanja McCandie :
What do non-English majors think of English language self-access classes?,
14th Asia TEFL and 11th FEELTA Conference Proceedings, 95-99, 2017. Y. Murata, G. Minehane, H. Yanegisawa, M. Praver, マッケンディ タニャ :
外国語学部のアクティブラーニングの取り組み,
名城大学教育年報, Vol.11, 45-52, 2017年. D. Sweetlove and Tanja McCandie :
Encouraging autonomous learning through effective orientation,
2nd LITU-CULI Conference Proceedings, 38-43, 2016.- (キーワード)
- Autonomous learning
Using autonomous vocabulary notebooks to achieve language proficiency,
Academia Nanzan University, Vol.96, 253-262, 2014. Tanja McCandie :
A native Japanese teachers secondary school experiences, his experiences and their impact and influence on his professional identity and teaching beliefs,
Academia Nanzan University, Vol.95, 253-262, 2013. Tanja McCandie :
This is how we do it at Meijo University,
Extensive Reading in Japan, Vol.10, No.2, 7-9, 2017. Tanja McCandie :
The LD 20th anniversary conference: Opportunities for career development and teacher development,
Learning Learning Journal, Vol.21, No.1, 13-17, 2014. Tanja McCandie :
Thinking of heading home? A personal anecdote of looking for ELT work in London,
Explorations in Teacher Development, Vol.19, No.3, 13-19, 2011.
- 総説・解説
- Tanja McCandie :
Review of the book Speaking up, understanding language and gender, by A. Jule,
JALT Journal, Vol.42, No.1, 80-83, Oct. 2020. Tanja McCandie :
Review of the book Breakthrough plus (2nd edition), by M. Craven,
The Language Teacher, Vol.43, No.3, 28-29, Oct. 2019. Tanja McCandie :
Promoting gender equality in ELT in Japan,
Gender Awareness in Language Education SIG Newsletter, 10-11, Apr. 2018. Tanja McCandie :
Review of the book Enlightened sexism: The seductive message that feminisms work is done, by S. Douglas,
Journal and Proceedings the Gender and Language Education SIG, Vol.7, 38-39, Dec. 2014. Tanja McCandie :
Know thyself, know thy research methods: The winter 2012 qualitative research workshops,
OnCUE Journal, Vol.6, No.3, 78-80, Oct. 2014. Tanja McCandie :
Review of the book Women in Politics in Contemporary Japan, by E. Dalton,
Journal and Proceedings the Gender and Language Education SIG, Vol.9, 38-39, Mar. 2014. Tanja McCandie :
Review of the book My first passport, by A. Buckingham & L. Lansford,
The Language Teacher, Vol.33, No.2, 21-22, Feb. 2009. - 講演・発表
- Meagan Renee Kaiser and Tanja McCandie :
Connecting local students and international teaching assistants online - development of an innovative and globally aware EAP teaching and learning program,
Cambodia TESOL (CamTESOL), Feb. 2025. Tanja McCandie :
Effective leadership in higher education,
Quality of Education in the Context of Economic Transformation of Society (Uzbekistan), May 2023. Tanja McCandie :
Monitoring and evaluating speaking activities,
International Conference on Monitoring and Evaluation of School Systems Amidst and Beyond the Pandemic (Philippines), Apr. 2022. Tanja McCandie :
Continual professional development: Options and importance,
Education Today Conference (Albania), Feb. 2022. Tanja McCandie :
Fostering student centred-learning and goal setting,
Global Schools Festival (Thailand), Nov. 2021. Tanja McCandie :
Augmenting equity in ELT: A way forward,
JALT International Conference: Reflections and New Perspectives, Nov. 2021. Tanja McCandie :
Supporting student-centred classes,
Global Educators Network Association of Teachers of English as a Foreign Language Conference, Jun. 2021. Tanja McCandie and G. Sholdt :
JALT research grants: How to succeed in applying,
JALT International Conference: Communities of Teachers & Learners, Nov. 2020. C. Fujishima and Tanja McCandie :
A case study on attendee demographics,
JALT International Conference: Communities of Teachers & Learners, Nov. 2020. Tanja McCandie and W. Gough :
Supporting and empowering women in ELT,
CamTESOL: 21st Century ELT: Approaches for Effective Practises, Feb. 2020. Tanja McCandie, G. Yokota and K. Cahill :
Code of conduct: Awareness, prevention and preparedness,
JALT International Conference: Teachers Efficacy, Learned Agency, Nov. 2019. C. Fujishima and Tanja McCandie :
Professional development and JALT conferences,
JALT International Conference: Teachers Efficacy, Learned Agency, Nov. 2019. G. Should and Tanja McCandie :
Getting your research funded through JALT,
JALT International Conference: Teachers Efficacy, Learned Agency, Nov. 2019. Tanja McCandie, W. Gough and T. Tomei :
Building inclusivity in JALT,
JALT International Conference: Teachers Efficacy, Learned Agency, Nov. 2019. Tanja McCandie :
Striving for balance: Using social media to foster networking and employment opportunities by empowering female language teachers,
2019 Women in Asia Conference (Australia), Jun. 2019. Tanja McCandie :
Passive action,
Cambridge Online Experience Asia (Thailand), May 2019. Tanja McCandie :
Striving for equality, creating networking opportunities, and empowering female language teachers,
CamTESOL: Teachers as Learners (Cambodia), Feb. 2019. G. Yokota, K. Cahill and Tanja McCandie :
The JALT code of conduct: Our goals, your rights,
JALT International Conference 2018: Diversity and Inclusion, Nov. 2018. C. Fujishima and Tanja McCandie :
Diversity and JALT conference attendance,
JALT International Conference 2018: Diversity and Inclusion, Nov. 2018. Tanja McCandie :
Expanding inclusivity and diversity within teacher organizations,
GEN TEFL 2018 International Conference (Malaysia), May 2018. Tanja McCandie :
Because its 2017: Diversity and The Japan Association for Language Teaching,
2017 Women in Asia Conference (Australia), Sep. 2017. D. Sweetlove and Tanja McCandie :
Encouraging autonomous learning through effective orientation,
The Second LITU-CULI International Conference (Thailand), Oct. 2016. Tanja McCandie :
What do non-English majors think of English language self-access classes?,
The 14th Asia TEFL International Conference and 11th FEELTA International Conference: Connecting Professionally on ELT in Asia: Crossing the Bridge to Excellence (Russia), Jun. 2016. Tanja McCandie :
What do students think of self-access lessons?,
JALT International Convention: Learning in a Lifelong Voyage, Oct. 2013. Tanja McCandie :
Motivating low-level students,
JALT International Convention: Language Learning for Life, Nov. 2004. Tanja McCandie and Mizuka Tsukamoto :
Japanese Higher Education and Institutional Support for Women Faculty,
Nanzan University 6th Annual Language Education Seminar, Dec. 2023. Tanja McCandie :
Reflecting on your results,
Cambridge Teacher Training Project for the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology 2023, Nov. 2023. Tanja McCandie :
Meaning Focused Tasks,
Cambridge Teacher Training Project for the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology 2023, Jul. 2023. Tanja McCandie :
Encouraging peer learning in the English classroom.,
Cambridge Day Tokyo, Oct. 2022. K. Collins, H. Fondavilla, Tanja McCandie and A Cavcic :
Singled out: Societal and structural barriers facing foreign women in Japan,
Living on the Edge 2022: Finding home, May 2022. Tanja McCandie :
Student support and classroom management in the EFL classroom,
Cambridge Day Tokyo, Oct. 2021. Tanja McCandie :
Creating inclusivity and community with teachers' organizations,
Nagoya JALT Chapter, May 2021. Tanja McCandie :
Vocabulary for production,
Cambridge Teacher Training Project for the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology 2020, Oct. 2020. Tanja McCandie :
Increasing active learning and supporting learner autonomy in JHS and HS English classes,
Cambridge Day Tokyo, Nov. 2019. Tanja McCandie :
Diversity and equity ELT Japan,
Gifu JALT Chapter, Sep. 2019. Tanja McCandie :
Supporting autonomy and active learning in JHS and HS English classes,
Cambridge Day Nagoya, Jun. 2019. Tanja McCandie :
Female leadership and equalityeltjapan.net,
PanSIG 2019, May 2019. S. Healy, G. Helverson, Tanja McCandie, K. Cahill and G. Yokota :
Addressing gender equity,
PanSIG 2019, May 2019. C. Fujishima and Tanja McCandie :
Conferences: Membership and participants in JALT,
PanSIG 2019, May 2019. Tanja McCandie :
Incorporating self-directed vocabulary notebooks into CLIL classes,
Meijo University Dept of Foreign Studies 5th Teaching Symposium, Jul. 2018. Tanja McCandie and C. Fujishima :
Investigating diversity: An exploration of conference attendance,
PanSIG 2018, May 2018. Tanja McCandie :
Increasing the diversity from within,
Gifu JALT Chapter, Jan. 2018. Tanja McCandie :
JALT: Diversity within,
PanSIG 2017, May 2017. Tanja McCandie :
Vocabulary acquisition and autonomous learning: Creating autonomous vocabulary notebooks,
JALT CUE Conference 2015, Sep. 2015. Tanja McCandie :
Creating a self-access classroom for first-year non-English majors,
PanSIG 2013, May 2013. Tanja McCandie :
Methods for teaching reading,
Cambridge University Press Kansai Junior and Senior High School Teaching Seminar 2008, Sep. 2008. Tanja McCandie :
Starting graded reading programs in public schools in Japan,
Osaka Prefecture Board of Education Fall Seminar, Oct. 2006. Tanja McCandie :
Motivating Japanese high school learners,
Osaka City Board of Education: Japanese Teachers of English Teacher Training Seminar, Nov. 2004.
- 研究会・報告書
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 特許
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 作品
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 補助金・競争的資金
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- その他
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
2025年5月2日更新
- 専門分野・研究分野
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 所属学会・所属協会
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 委員歴・役員歴
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 受賞
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
- 活動
- 研究者総覧に該当データはありませんでした。
更新
更新
Jグローバル
- Jグローバル最終確認日
- JグローバルAPIで取得できませんでした。
- 氏名(漢字)
- JグローバルAPIで取得できませんでした。
- 氏名(フリガナ)
- JグローバルAPIで取得できませんでした。
- 氏名(英字)
- JグローバルAPIで取得できませんでした。
- 所属機関
- JグローバルAPIで取得できませんでした。
リサーチマップ
- researchmap最終確認日
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 氏名(漢字)
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 氏名(フリガナ)
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 氏名(英字)
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- プロフィール
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 登録日時
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 更新日時
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- アバター画像URI
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- ハンドル
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- eメール
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- eメール(その他)
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 携帯メール
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 性別
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 没年月日
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 所属ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 所属
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 部署
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 職名
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 学位
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 学位授与機関
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- URL
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 科研費研究者番号
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Google Analytics ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- ORCID ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属名
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属 部署
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他の所属 職名
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 最近のエントリー
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Read会員ID
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 経歴
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 受賞
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Misc
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 論文
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 講演・口頭発表等
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 書籍等出版物
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 研究キーワード
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 研究分野
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 所属学協会
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 担当経験のある科目
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- その他
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- Works
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 特許
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 学歴
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 委員歴
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
- 社会貢献活動
- リサーチマップAPIで取得できませんでした。
更新
- 研究者番号
- KAKEN APIで取得できませんでした。
- 所属(現在)
- KAKEN APIで取得できませんでした。
- 所属(過去の研究課題
情報に基づく)*注記 - KAKEN APIで取得できませんでした。
- 審査区分/研究分野
- KAKEN APIで取得できませんでした。
- キーワード
- KAKEN APIで取得できませんでした。
研究課題
研究成果
共同研究者
注目研究はありません。